Osioł, głowę wznosząc,
dumnie się pochwalił:
„Ja się ciągle uczę,
z tegom w świecie znany”.
Na to mu odparsknął
koń, grzebiąc kopytem:
„Uczyć, a nauczyć…
Pojmij choć różnicę”.
-
- Nasze rekomendacje
-
-
UWAGA!
JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
[email protected]
PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
-
- Słup ogłoszeniowy
-
-
Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.
Benjamin Franklin
UWAGA!
KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!
Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
A oto wyniki
JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
O oślej nauce (bajka)
- eka
- Posty: 18257
- Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59
O oślej nauce (bajka)
No racja : )
Zastanawiam się nad przecinkiem w przedostatnim wersie. Chyba niepotrzebny, bo kontrast ma mocno wybrzmieć w tym zestawieniu. Btw, różnica może również dotyczyć umiejętności belferskich.
Zastanawiam się nad przecinkiem w przedostatnim wersie. Chyba niepotrzebny, bo kontrast ma mocno wybrzmieć w tym zestawieniu. Btw, różnica może również dotyczyć umiejętności belferskich.
- Hardy
- Posty: 1723
- Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
- Płeć:
O oślej nauce (bajka)
Eka, przecinek potrzebny. Ten wers: Uczyć, a nauczyć" (w domyśle: Uczyć się, a nauczyć się). Przecinka przed "a" nie stawiamy, jeśli można go zastąpić spójnikiem "i" lub jest dawną konstrukcją łączną, np. między młotem a kowadłem, wielki a wspaniały, dwa a dwa jest cztery. Jeśli nie można (w bajce łączy zdania przeciwstawne) - to stawiamy przecinek.
- eka
- Posty: 18257
- Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59
- Hardy
- Posty: 1723
- Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
- Płeć:
O oślej nauce (bajka)
Jednak nie. Tam nie może być spójnika "i", gdyż występuje przeciwieństwo - są tacy, co się "ciągle uczą, a i tak się nic nie nauczą". Takie jest moje przesłanie.
Pozdrawiam

- eka
- Posty: 18257
- Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59
O oślej nauce (bajka)
Jestem pewna, że mam rację. Bo żeby się nauczyć, najpierw trzeba się krócej lub dłużej uczyć. Oba wyrazy są porównywalne w zakresie desygnatów. To jeden z trzech przypadków niestosowania przecinka przed spójnikiem - a - 

- Hardy
- Posty: 1723
- Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
- Płeć:
O oślej nauce (bajka)
Eka - tu jest wyjątek - wciąż się uczy, a i tak się nie nauczył. Znaczy przeciwieństwo
Czuję, że profesor Miodek będzie musiał rozstrzygnąć, kto z nas ma rację


Czuję, że profesor Miodek będzie musiał rozstrzygnąć, kto z nas ma rację


- eka
- Posty: 18257
- Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59
O oślej nauce (bajka)
