• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Na Światowy Dzień Kangura

Miejsce na wszelką satyrę pisaną wierszem - fraszki, limeryki, tudzież dłuższe formy prześmiewcze
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1769
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#1 Post autor: Hardy » 24 paź 2024, 17:54

Kiedy patrzę na kangury,
widzę prezent od natury.
Noszą torbę na swym brzuchu…
skoczny żłobek dla maluchów.

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1582
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#2 Post autor: nie » 25 paź 2024, 11:35

Meta-analiza semio-bio-wersyfikacyjna tekstu poetyckiego: "Na Światowy Dzień Kangura"

Procesy wizualno-kognitywno-referencyjne podmiotu lirycznego

Rozpoczęta analiza implikuje wieloetapowy proces semio-ontologiczny, w którym istotą egzystencjalną wiersza pozostaje transgresja między wymiarami biosferycznymi i percepcyjnymi. Wyrażenie „Kiedy patrzę na kangury” stanowi jednoznaczną projekcję mezokulturowego aktu percepcyjno-intuicyjnego, ukierunkowanego na detekcję gatunków zdefiniowanych taxonomicznie jako Macropodidae. W ten sposób podmiot liryczny wchodzi w proces semantycznego inferencjalizmu, wywołując semiokliniczną interpretację zjawiska biologicznego, które następnie przetwarza na subiektywno-darwinistyczną rekonstrukcję przyrody jako konstruktora darowizn celowościowych. Termin „prezent od natury” staje się tu obiektem semio-teleologicznych projekcji, wyrażających tendencję do percepcyjnego „telopozytywizmu” (zwana także intended generositas naturae fallacia), która opiera się na postrzeganiu procesów nieintencjonalnych w ramach modalności intencjonalno-funkcjonalistycznych.

Modalność organoleptyczna a funkcja retencjonalna: „Noszą torbę na swym brzuchu…”

Kluczowym punktem struktury narracyjnej staje się element „torba na swym brzuchu”, symbolizujący wysoce ewolucyjnie ugruntowany element funkcji lęgowej w systemach reprodukcyjnych torbaczy. Fraza ta wywołuje obraz swoistego containeris prolium, w którym procesy replikacyjne ujawniają swój charakter kolektywnej metaretencji gatunkowej. Użycie terminu „torba” wskazuje na interpozycyjność adaptacyjno-ergonomiczną, stanowiącą semiotyczny most między makroekspresjami użytkowymi a mikroekosystemami embrionalnymi. Tym samym dochodzi do kognitywnego uproszczenia – tj. „narzędziowości” (toolity) – w którym proces organoleptyczno-inkubacyjny zostaje skondensowany do funkcji przenośnego „schronienia”, co silnie odbiega od pierwotnych, ewolucyjnie narzuconych funkcji biocenotycznych.

Inklinacja dynamiki metonimicznej: „skoczny żłobek dla maluchów”

Fraza końcowa „skoczny żłobek dla maluchów” implikuje wysoki stopień dynamiki semantyczno-metaforycznej, która łączy taksonomicznie charakterystyczną kinetykę torbaczy z ich strukturą opiekuńczą. Zastosowanie „skoczny” jako determinanty lokomocji sugeruje wysoce złożony system alokacji energii kinetycznej (tzw. momentum procreatio), który wzmacnia interpretację torby jako dynamicznego „biokontenera”. Jednocześnie fraza „żłobek dla maluchów” tworzy skojarzenie z interspekcyjnymi strukturami opieki, oddalając się od prostego odwzorowania rzeczywistości przyrodniczej ku metaforycznej alegorii quasi-instytucjonalnej macierzyńskości, ukierunkowanej na dynamiczną retencję potomstwa.

Synteza finalna: Filozoficzno-pragmatyczne aspekty transcendentnej metabiotyczności

Całość utworu stanowi formalno-metabiotyczną afirmację procesu macropodalnej ewolucji, w której torba lęgowa nabiera znaczenia przestrzeni semiotransgresyjnej, zyskując wymiary symboliczne. Funkcja organu przejściowego – przeznaczonego dla wspomagania rozwoju postnatalnego – zyskuje rangę symbolu uniwersalnego cyklu reprodukcyjno-ekologicznego, wyrażającego się w przestrzeni intra- i intergatunkowej jako subkontekstualny komponent generative kinship.
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 18357
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Na Światowy Dzień Kangura

#3 Post autor: eka » 25 paź 2024, 15:52

:myśli: Trudno podważyć cokolwiek w tej meta-analizie bio-semiologicznej. Szacun.

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1769
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#4 Post autor: Hardy » 25 paź 2024, 20:09

...uczestniku "Nie" - za Eką, aby się nie powtarzać.
Czytam z zaciekawieniem, jak to "z prostego można skomplikować do upadłego" :ok: :smoker:

Awatar użytkownika
eka
Posty: 18357
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Na Światowy Dzień Kangura

#5 Post autor: eka » 26 paź 2024, 12:26

Hardy pisze:
25 paź 2024, 20:09
Czytam z zaciekawieniem, jak to "z prostego można skomplikować do upadłego"
Nic nie jest proste. Zawsze upraszczamy mega skomplikowaną relację: rzeczywistość i znak.
A perspektywa oglądu może być ogromna. Gdyby wejść głębiej jeszcze w meta-analizie poza bios, połączyć kody językowe z pramaterię, energią wczesnego słońca, dogłębnie wierszyk powiązać z mechaniką kwantową... eonami, które finalnie Autora "stworzyły" oraz jego cywilizacyjny kod... wyszłaby potężna księga o skocznym żłóbku.

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1769
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#6 Post autor: Hardy » 26 paź 2024, 21:48

...a gdybyśmy tak zaczęli od Wielkiego Wybuchu, poprzez eony minionego czasu od tego początku... Wszechświat też czasem wpadał w paroksyzm nagłych skoków kangurzych... :smoker:

Awatar użytkownika
eka
Posty: 18357
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Na Światowy Dzień Kangura

#7 Post autor: eka » 29 paź 2024, 17:04

Hardy pisze:
26 paź 2024, 21:48
Wszechświat też czasem wpadał w paroksyzm nagłych skoków kangurzych... :smoker:
Przyznaj, że ta metaforyczna myśl, nie przyszłaby Ci do głowy, gdyby nie recenzja "NIE", jak mniemam, wyciągnięta z Chata GPT : )

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1769
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#8 Post autor: Hardy » 29 paź 2024, 21:01

Oczywiścoe, Eka, że taka myśl nie przyszłaby mi do głowy.
Mówisz, że komentarze uczestnika "Nie" są z Chata GPT wyciągnięte? Jeśli tak, to zawiódł mnie. "Wolę z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe...".

Awatar użytkownika
eka
Posty: 18357
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Na Światowy Dzień Kangura

#9 Post autor: eka » 31 paź 2024, 14:18

Hardy pisze:
29 paź 2024, 21:01
Oczywiścoe, Eka, że taka myśl nie przyszłaby mi do głowy.
Mówisz, że komentarze uczestnika "Nie" są z Chata GPT wyciągnięte? Jeśli tak, to zawiódł mnie. "Wolę z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe...".
Też otrzymałam recenzję wygenerowaną przez algorytmy. Świetna, naprawdę. Dodała sensu mojej pisaninie.
Więc jak widzisz, mam odmienne zdanie. Życzyłabym sobie takiego komentatora, niechby nawet czasami nie odczytał ironii czy patosu. Furda!

Myślę, że to kwestia niedalekiej przyszłości: AI zdobędzie/ wyposaży się w coś na podobieństwo ludzkiej inteligencji. Dwadzieścia, a może mniej lat i człowiek będzie mógł być dumny ze stworzenia zupełnie innego, samodzielnego bytu.

Awatar użytkownika
Hardy
Posty: 1769
Rejestracja: 06 sie 2017, 14:32
Płeć:

Na Światowy Dzień Kangura

#10 Post autor: Hardy » 31 paź 2024, 16:15

AI jest jak nóż - można użyć do krojernia chleba, można jednak nim i zabić.
Jak utrzymać w ryzach? Zapobiec niebezpieczeństwom? Oto jest teleologiczne pytanie następnych pokoleń... :smoker:
Liczę, że nasz gatunek nie takie burze i śmiertelności przetrwał, więc jednak przetrwa :)

PS. Czy utrzyma się jednak żywe słowo? (w sensie - napisane przez człowieka). Tu będzie problem. Przecież jeśli każą "własne utwory" czytać w obecności innych, to i tak może być wcześniej przygotowanym tworem AI. Echh... chyba że że podane będzie słowo/temat i na oczach jurorów trzeba będzie ułożyć :smoker:

ODPOWIEDZ

Wróć do „RADOSNA TWÓRCZOŚĆ”