• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Rocznica 17 września 1939 roku ...

dyskusje o polityce
Wiadomość
Autor

bronmus45

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#22 Post autor: bronmus45 » 19 wrz 2018, 09:38

Wyobraź sobie - a chyba nie musisz, bo doskonale o tym wiesz - że mnie linki kierujące zarówno do "Bielsatu" jak i TV TRWAM, czy TV PiS kompletnie nie interesują. Więcej Ci powiem - osoby wzorujące się na propagandzie w/w uważam za "gorszy sort", niegodny miana Polaka.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Admin
Posty: 14774
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:50

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#23 Post autor: skaranie boskie » 19 wrz 2018, 14:28

Nie masz racji.
Niezależnie od umowy Mołotowa z Ribentopem, Hitler i tak planował napaść na ZSRR. Doskonale sobie zdawał sprawę, że nie podbije "świata" bez dostępu do kaspijskiej ropy. Oczywiście, bez agresji Sowietów nie byłoby wywózek, Katynia itp., Losy wojny jednak potoczyłyby się tak samo. A co byłoby po niej? Nic, ponad to, co dane nam było przeżyć.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
[email protected]

bronmus45

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#24 Post autor: bronmus45 » 19 wrz 2018, 14:48

Ale to sowieci okupowali nasz kraj - od chwili wejścia 17 września. I w związku z ich "kołchozową" polityką na terenie wszystkich demoludów istniały takie, a nie inne warunki życiowe. W 1980 roku to nie przeciw Hitlerowi zrodził się ruch Solidarności, a przeciw naszym władzom - wasalom Rosji - właśnie nas okupującej od owego 17 września.
...
Teraz z innej beczki - zrób coś (a raczej bielu), aby i na końcu (u dołu) danej strony z publikacją była również możliwość "przeskoczenia" na kolejną stronę. Bo ja - zapewne wina SKS - za każdym razem się mylę, myśląc że to już koniec wypowiedzi. I czasami wypisuję głupoty (czasami?) w odpowiedzi.
...
:smoker: Teraz dopiero zauważyłem, ze jest takie "cós", ale baaardzo nisko - zbyt nisko bym ja stary facet musiał się aż tak schylać :down:

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Admin
Posty: 14774
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:50

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#25 Post autor: skaranie boskie » 20 wrz 2018, 22:56

bronmus45 pisze:
19 wrz 2018, 14:48
Ale to sowieci okupowali nasz kraj - od chwili wejścia 17 września. I w związku z ich "kołchozową" polityką na terenie wszystkich demoludów istniały takie, a nie inne warunki życiowe. W 1980 roku to nie przeciw Hitlerowi zrodził się ruch Solidarności, a przeciw naszym władzom - wasalom Rosji - właśnie nas okupującej od owego 17 września.
:(
Nie sposób się nie zgodzić z tezą, że przeciw Sowietom a nie Hitlerowi. Próbuję jednak twierdzenia, że gdyby nawet nie weszli oni do Polski we wrześniu 39, to i tak trafilibyśmy po wojnie do ich strefy wpływów. Nie było innego wyjścia. Oddanie Stalinowi połowy Europy było rekompensatą ze strony Rooswelta (potem Trumana) i Churchila za długotrwałe utrzymywanie ciężaru działań wojennych w Europie przez ZSRR i za opóźnienie w utworzeniu frontu na zachodzie. Decyzje zapadły już w Jałcie i fakt agresji na Polskę 17 września, nawet gdyby nie zaistniał, tych decyzji zmienić nie mógł, a jedynym ważnym kryterium, którego trzymali się alianci, było niedopuszczenie do bezpośredniego graniczenia strefy wpływów amerykańskich ze Związkiem Radzieckim. Tylko to zadecydowało, że nie byliśmy nigdy Polską Socjalistyczną Republiką Radziecką. Podobnie, jak kilka innych państw Europy środkowej.
bronmus45 pisze:
19 wrz 2018, 14:48
Teraz dopiero zauważyłem, ze jest takie "cós", ale baaardzo nisko
Wybacz - my tylko korzystamy ze skryptu. Układał go ktoś inny i na wiele jego składników wpływu nie mamy.
Widzę, że wraz z twoim powrotem ożywił się dział polityczny. Zapewne doczekamy się nagan z tego powodu, widząc jednak, jak bardzo kuleje u nas główny nurt - literatura - wypada się cieszyć, że choć tutaj trochę się dzieje. ;)
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
[email protected]

bronmus45

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#26 Post autor: bronmus45 » 21 wrz 2018, 06:51

I znowu się nie zgodzę ... Przecież najpierw był 17 września - IV rozbiór Polski - a dopiero później Jałta, w której opierano się na faktach już dokonanych. A dopiero ruch Solidarności (oczywiście z Wałęsą, a nie Kaczyńskim) spowodował upadek ZSRR, a co za tym idzie powstanie szeregu państw w granicach wcześniejszej (sprzed 17 września) Polski.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Admin
Posty: 14774
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:50

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#27 Post autor: skaranie boskie » 21 wrz 2018, 22:38

No i popatrz... Jak tu dojść do porozumienia z przeciwnikami, skoro my dwaj, mówiący przecież tym samym językiem, nijak nie możemy się zrozumieć? Przecież na nie neguję faktu agresji ZSRR na Polskę w 39 roku. Próbuję jedynie wyciągnąć wniosek, że i bez niej Hitler przegrałby wojnę, co z kolei doprowadziłoby do Jałty i powojennego kształtu Europy. Agresja z 17 września 1939 roku miała na tenże kształt wpływ porównywalny z wpływem czwartej fazy księżyca na wydajność kur niosek w Pcimiu Dolnym w kolejną, okrągłą rocznicę tego wydarzenia.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
[email protected]

bronmus45

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#28 Post autor: bronmus45 » 22 wrz 2018, 03:55

Hitler przegrałby wojnę - bez agresji Stalina na Polskę i zajęcia 3/4 jej terytorium - z całkiem innym układem sił. Nie byłoby wkroczenia 17 września to i nie byłoby okupacji Polski przez Sowietów aż do powstania Solidarności. Lecz już to tłumaczyłem i nie zamierzam powtarzać. Ciąg zdarzeniowo / historyczny prostszy od budowy cepa.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Admin
Posty: 14774
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:50

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#29 Post autor: skaranie boskie » 22 wrz 2018, 23:57

bronmus45 pisze:
22 wrz 2018, 03:55
Hitler przegrałby wojnę - bez agresji Stalina na Polskę i zajęcia 3/4 jej terytorium
Jasne! Pogonilibyśmy kota Niemcom, a ich agresja na Polskę dziś nazywana byłaby incydentem wrześniowym.
Nasza dzielna i doskonale uzbrojona armia rozniosłaby niemieckie czołgi na szablach, a ich resztki stratowałaby końmi. Rząd wróciłby z Rumunii podkopem pod Ukrainą i wypowiedziałby od razu wygraną wojnę stalinowskiej Rosji, a dziś nasza wschodnia granica przebiegałaby wskroś przez Alaskę, zachodnią zaś stanowiłoby wybrzeże Atlantyku.
Bronek, mam dla Ciebie propozycję - weź Ty koło i perdolnij się w czoło! Może wybijesz z niego swoje mocarstwowe teorie rodem z sanacyjnej doktryny Rydza Śmigłego, który proponował oszczędzanie guzików od mundurów, w zamian za utratę większości terytorium, oraz całości zasobów materialnych kraju.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
[email protected]

bronmus45

Rocznica 17 września 1939 roku ...

#30 Post autor: bronmus45 » 23 wrz 2018, 00:04

Znowu kot i jego ogon ... A gdzie ja napisałem, że Polska sama poradziłaby sobie z Hitlerem? Rozdrażniony świat butą Niemców zapewne by się zjednoczył i bez rosyjskiej agresji na Polskę poradziłby sobie z Niemcami. Mam zapasowe koło od starego samochodu (samą felgę, solidną bo żelazną) - podesłać Ci?

ODPOWIEDZ

Wróć do „CO TAM, PANIE, W POLITYCE?”