• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Góra - dół. Fragile

Na pograniczu prozy i wiersza
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 5187
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Góra - dół. Fragile

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 15 paź 2023, 19:06

Moje modlitwy obligatoryjnie są niewysłuchiwane, wznoszę je w jeszcze nienarodzonym języku. Bez słów, nawet bez liter. Na górze mają niezły ubaw z tych marnych komedyjek odgrywanych każdego poranka. Oraz wieczora, o ile świadomość pozwala rozróżnić porę dnia. Czasami okazuję się to niemożliwe z powodu nadmiernego nawarstwienia pilnych spraw do załatwienia.
Przykładowo w piwnicy lub innym pomieszczeniem pozbawionym okien, co w znacznym stopniu ograniczona dostęp światła i mroku. A zegarki powymieniane na owoce pracy destylatora. Ale o tym cicho - sza, znamiona czynu zabronionego. Zresztą pewnych adresów się nie zdradza, nawet podczas przypalania ogniem, bez dwóch zdań żywym.
Na nim można usmażyć kiełbaski, zakąska zawsze mile widziana, szczególnie kiedy trzeba przełknąć znacznie więcej niż tylko nędzną czarę goryczy. Oczywiście z całą serią toastów, aby uniknąć oskarżeń o małostkowość i brak dobrego pretekstu do spędzania czasu na nocnych
rozmowach. Z powodów wymienionych początkowo bardzo cichych, przynajmniej nikt nie podsłucha i nie doniesie do wyższych instancji. Czyli kilkadziesiąt schodów, prawie to samo, a jednak kolosalna różnica w skali długiej drogi do domu. Tam zbawienny sen oraz dużo gorsza pobudka.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2023, 19:13 przez Marcin Sztelak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16894
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Góra - dół. Fragile

#2 Post autor: eka » 17 paź 2023, 17:59

Marcin Sztelak pisze:
15 paź 2023, 19:06
wznoszę je w jeszcze nienarodzonym językiem.
Albo bez przyimka, albo: w jeszcze nienarodzonym języku.
Marcin Sztelak pisze:
15 paź 2023, 19:06
czrę goryczy.
- chyba czarę?

Fragile intryguje. Kruchy, wątły, skacowany kierunek?
:myśli:

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”