• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Uwerturka

Na pograniczu prozy i wiersza
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 5184
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Uwerturka

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 04 sty 2021, 15:24

Motorynki rdzewieją bezużyteczne, bo kominiarze w białych rękawiczkach wygrywają mazury. Na cztery ręce. Fortepiany szczerzą kości. Struny napięte duszą dźwięki. Bez litości. Nawet jeśli zasłuchani listonosze gubią torby, a niedoręczone przesyłki wyścielają rowy przydrożne.
W innym przypadku czyli vice versa kloszardzi mogliby czytać przed snem wyznania miłosne. Ewentualnie pisma urzędowe, rachunki i ponaglenia. Znaczy papier dobry na skręty.
Albo na pisanie wierszy. Takich do przeczytania w samotności, lub w zatłoczonej spelunie, szczególnie o godzinie wszystko jedno.
Na razie tylko Stare Cyganki wróżą z fusów i z kineskopów które zaszły bielmem. Nostradamus po nocach wypisuje hasła na murach – raju nie będzie i tym podobne brednie. Powoli zasypiam w multipleksie. Tęsknię irracjonalnie za kinematografem. I za czymś jeszcze.

Już cisza. Zaczyna się wreszcie.

Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 4801
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Płeć:

Uwerturka

#2 Post autor: tabakiera » 05 sty 2021, 15:50

Coraz mniej i listonoszy, i tradycyjnie pisanych wierszy.
Starej Cyganki też dawno nie widziałam.
Świat się zmienił.

Czyżby kominiarze przynosili nieszczęście swoją muzyką, maskując się białymi rękawiczkami?
Hipnotyzując listonoszy, którzy gubią przesyłki.

W ciszy zaczyna się wreszcie.
Co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”