• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

To słowo wystarczy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 4824
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Płeć:

To słowo wystarczy

#11 Post autor: tabakiera » 02 cze 2020, 20:46

Nie ma problemu, nie mam w zwyczaju chować urazy.
A jeśli chodzi o Matkę Polkę - ten stereotyp w niczym nie ubliża matkom.
To umęczona, poświęcająca się dla dzieci (w czasie zaborów i dla Ojczyzny) kobieta.
Za czasów komuny babka z siatami, co sobie żyły wypruwa.
Stąd moje pytanie, kto by teraz chciał nią być?


Komentarz dotyczy nie osoby, lecz tekstu.
Wg mnie jechać stereotypem nie jest pomysłem twórczym.
I tyle.

Co nie oznacza, że skreślam autora.
Zwyczajnie nie lubię słodzenia lub owijania krytyki w bawełnę tak, że autor jej nie odczytuje.
Wiem, bywam niemiła,

Pozdrawiam serdecznie.

Wszebor
Posty: 262
Rejestracja: 23 kwie 2020, 14:14

To słowo wystarczy

#12 Post autor: Wszebor » 03 cze 2020, 20:28

Dziękuję Ci tabakierko za przyjęcie moich przeprosin.
A to, że nie lubisz nikomu słodzić i owijać w bawełnę to jest bardzo dobra cecha, teraz należąca do rzadkości .
Lepiej być niemiłym, niż oszukiwać innych, przynajmniej ja tak myślę.
A jeżeli chodzi o stereotyp Matki Polki, to jak by wszyscy tak myśleli jak Ty, było by bardzo dobrze ale jest najczęściej inaczej.

Pozdrawiam serdecznie. :ok:

Awatar użytkownika
Gloinnen
Admin
Posty: 12421
Rejestracja: 29 paź 2011, 00:58

To słowo wystarczy

#13 Post autor: Gloinnen » 10 cze 2020, 23:07

O matko i córko, ale dyskusja zeszła zupełnie na niewłaściwe tory.
Wiersz jest po prostu beznadziejnie napisany.

Elka wspomniała już o patosie i ma rację. Używanie napuszonych słów przynosi odwrotny skutek.
Wykorzystanie banalnych obrazów i tandetnej metaforyki powoduje, że to, co Autor pisze, staje się całkowicie niewiarygodne.

Wplatanie w dyskusję o jakości literackiej tekstu wątków rodzinno-patriotycznych jest niepoważne.
Sądzę, że tabakierze chodziło o to, że nakreślona w wierszu osoba Matki jest zlepkiem różnych reprezentacji. Trudno jest odnaleźć prawdziwą, żyjącą Matkę, tę jedną, jedyną. Pomimo nagromadzenia emocjonalnych słów i epitetów.

Brak panowania nad językiem powoduje, że tekst czyta się koszmarnie.
Na dodatek nie bardzo widzę możliwość pracy nad warsztatem, czy napisania jakichkolwiek wskazówek czy porad, kiedy krytyka tekstu staje się, w oczach Autora, atakiem na odwieczne wartości...

:myśli:

Glo.
Niechaj inny wiatr dzisiaj twe włosy rozwiewa
Niechaj na niebo inne twoje oczy patrzą
Niechaj inne twym stopom cień rzucają drzewa
Niechaj noc mnie pogodzi z jawą i rozpaczą

/B. Zadura
_________________
E-mail:
[email protected]

Wszebor
Posty: 262
Rejestracja: 23 kwie 2020, 14:14

To słowo wystarczy

#14 Post autor: Wszebor » 12 cze 2020, 13:27

Glo. Dziękuję za komentarz.
Gloinnen pisze:
10 cze 2020, 23:07
Na dodatek nie bardzo widzę możliwość pracy nad warsztatem, czy napisania jakichkolwiek wskazówek czy porad, kiedy krytyka tekstu staje się, w oczach Autora, atakiem na odwieczne wartości...
Z tym zdaniem nie mogę się zgodzić, gdyż charakteryzuje mnie on nie zgodnie z moimi poglądami w tej kwestii.
Nie chciałbym aby mnie ktoś tak postrzegał.
Każdą krytykę moich tekstów przyjmuje z pełnym zrozumieniem i swoim przemyśleniem.

Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”