• Nasze rekomendacje
  •  
    UWAGA!
    JEŻELI JESTEŚ ZAREJESTROWANYM UŻYTKOWNIKIEM I MASZ PROBLEM Z LOGOWANIEM, NAPISZ NAM O TYM W MAILU.
    [email protected]
    PODAJĄC W TYTULE "PROBLEM Z LOGOWANIEM"
     
  • Słup ogłoszeniowy
  •  
    Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
    Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może bronić się przed demokratycznie podjętą decyzją.

    Benjamin Franklin

    UWAGA!
    KONKURS NA TEKST DISCO POLO ROZSTRZYGNIĘTY!

    Jeżeli tylko będziecie zainteresowani, idea konkursów powróci na stałe.
    A oto wyniki



    JAK SIĘ PORUSZAĆ POMIĘDZY FORAMI? O tym dowiesz się stąd.
     

Marchande de modes

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#11 Post autor: eka » 28 cze 2019, 15:44

elka pisze:
27 cze 2019, 17:00
Lucile, Ty się ''elokwencjom'' nie popisuj, już Twoja elokwencja, co niektórych na złe drogi prowadzi... ignorancji i arogancji.
Ignorancją jest nierozróżnianie wagi błędu popełnionego w utworze... a tym w komentarzu.
Co do arogancji... przyganiał kocioł garnkowi (vide czat).
Co raz bardziej się boję, że ktoś może przeoczyć "l" w Twoim nicku. Oby nie.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#12 Post autor: eka » 28 cze 2019, 16:01

No i się potwierdziło... łowco : )

Nie obawiam się, znak równości masz w sobie.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#13 Post autor: eka » 28 cze 2019, 16:19

Ale jakiego? Jeśli już to homeryckie... dawaj : )

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#14 Post autor: eka » 28 cze 2019, 16:35

Żenujący poziom wpisów.
Brnij dalej metodą ad personam. Wizerunek Ci się wyostrzy. Jeśli oczywiście może być bardziej ostry.

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#15 Post autor: eka » 28 cze 2019, 16:48

Widzisz Elka, inteligentny cham jest w stanie mnie wkur..ć, ale cham bez tego przymiotnika, tylko nudzi.
Zatem, nie gniewaj się, ale kończę wymianę zdań.
A Ty... ulżyj sobie, cytuj mnie, podsumowuj, ciesz się swoimi wnioskami :)

:rosa:

Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

Marchande de modes

#16 Post autor: Lucile » 28 cze 2019, 22:29

No cóż, ja tam nie mam problemu z przyznaniem się do błędu, Jeżeli zdarzy mi się go popełnić (novbody`s perfect), to staram się poprawić... i już. Jeśli czegoś nie wiem, mówię wprost: przykro mi, nie wiem.
Tak w życiu jest łatwiej, bo w przeciwnym razie brnie się w...
Jana pisze:
28 cze 2019, 13:59
Jeżeli chodzi o sporne słowo - to najpierw napisałam poprawnie, nawet się wylogowałam, potem ponownie się zalogowałam i zmieniłam, ale po zastanowieniu doszłam do wniosku, że reakcja może być tylko jak powyżej.
eka pisze:
28 cze 2019, 15:44
Ignorancją jest nierozróżnianie wagi błędu popełnionego w utworze... a tym w komentarzu.

Moim zdaniem - błąd jest błędem, niezależnie gdzie się go popełnia.

No cóż - po raz drugi - Jano, prosiłam byś nie odnosiła się do autora tekstu.
A Ty posuwasz się o krok dalej.
Jana pisze:
28 cze 2019, 13:59
Powiem ci tylko, że z racji pewnie zawodu, jesteś zamknięta w starociach. To są stare i smutne energie o niskiej wibracji, te które tam krążą po korytarzach. Wyjdź na zewnątrz, popatrz na słońce, pochodź boso po ziemi. Bo Przeżytych kształtów żaden cud nie wróci do istnienia i nie ma co wskrzeszać starych upiorów. Energia idzie za uwagą, więc po co zasilać nią przeszłość?
Tak więc, z nadzieją na kolejne światłe rady, nieśmiało zadaję pytanie (może być retoryczne):
PANI JANO, JAK ŻYĆ !!!

Już na sam koniec coś na kształt quasi puenty. W Księdze Przysłów znalazłam takie powiedzenie:

Gdy w piersi bije się Lucyna, jest na co patrzeć i wspominać

I to mi się spodobało.
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


[email protected]

Awatar użytkownika
eka
Posty: 16866
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Marchande de modes

#17 Post autor: eka » 28 cze 2019, 23:15

Lucile pisze:
28 cze 2019, 22:29
Moim zdaniem - błąd jest błędem, niezależnie gdzie się go popełnia.
Gdy komentarz pisze się tak długo jak utwór, cyzeluje i pieści - to faktycznie:)

Błąd jest również błędem w komentarzu, ale trzeba wziąć poprawkę na emocje, na czas pisania, na fakt, że nie podlega cenzurze, jak utwór w publikacji papierowej.

Dla mnie małostkowością jest wyciąganie błędów w postach pod tekstem, szczerze mówiąc, nie komentowałabym utworów purystów od komentu, aby czasami, przypadkiem, nie dać im satysfakcji.
Niech czekają na te idealne pod kątem poprawności zapisu.

Alek Osiński
Posty: 6557
Rejestracja: 01 lis 2011, 23:09

Marchande de modes

#18 Post autor: Alek Osiński » 02 lip 2019, 15:48

Dużo tych obcojęzycznych wtrętów, Lucile, To na pewno utrudnia czytanie
ale z drugiej strony tak się zastanawiam, czy to właśnie nie podkreśla jeszcze
obcości struktur jakie są w stanie okiełznać, kneblują, ludzką naturę.
Tym bardziej na ironię zakrawa, że ich źródłem jest przeważnie człowiek,
swój własny oprawca. I to w idei czego właściwie? ; )

Pozdrawiam : )

Awatar użytkownika
Lucile
Posty: 4805
Rejestracja: 23 wrz 2014, 00:12
Płeć:

Marchande de modes

#19 Post autor: Lucile » 02 lip 2019, 23:46

Alek Osiński pisze:
02 lip 2019, 15:48
Dużo tych obcojęzycznych wtrętów, Lucile, To na pewno utrudnia czytanie
ale z drugiej strony tak się zastanawiam, czy to właśnie nie podkreśla jeszcze
obcości struktur jakie są w stanie okiełznać, kneblują, ludzką naturę.
Tym bardziej na ironię zakrawa, że ich źródłem jest przeważnie człowiek,
swój własny oprawca. I to w idei czego właściwie?
otóż to, Alku, otóż to...

Dziękuję i pozdrawiam
L
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


[email protected]

Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 4823
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Płeć:

Marchande de modes

#20 Post autor: tabakiera » 03 lip 2019, 12:50

Lucile pisze:
19 cze 2019, 15:23
zamknięta w sukni o szerokości rozpostartych ramion
już nie wzlecę
mantua i hoop petticoat ogranicza tylko mnie
więc nie dokładaj collarette
ze wstążkami jak cugle

czy nie widzisz że i tak mojemu
medycejskiemu kołnierzowi bliżej
do garotty
a hałasujące tremblanty wieńczące
coiffure à la Belle Poule
są tylko dowodem twoich prawdziwych
intencji

może jutro uda się zbiec
w caraco à la polonoise

Tyle tu komentarzy, że muszę sobie zacytować, żeby widzieć, o czym piszę.

Odnośnie makaronizmów - czytając wiersz mam wrażenie, jakby podmiotem lirycznym była określona pani z danej epoki, mówiąca zgodnie ze współczesnym jej kanonem mody, panującym wśród bogaczy i snobów.
Pani próbuje być na swój sposób zalotna i elokwentna.
Jednocześnie wbija szpileczki ("wstążki jak cugle").
Może to delikatny przytyk na pozycję kobiety (te cugle).
Nawiązanie do sukni polskiej być może daje po nosie tym, którzy o polskości zapomnieli.

Jeśli chodzi o mój odbiór - nie jestem poliglotką, trudno mi przychodzi nauka języków obcych, a i za modą nigdy nie podążałam, choć też zdarzało mi się dla niej cierpieć i z perspektywy czasem dziwią mnie te cierpienia (choćby w niewygodnych szpilkach, o ścisłych gorsetach nie wspomnę, bo (dzięki Bogu) moja epoka ich zakładania nie wymaga).
Liryka to niekoniecznie dla mnie, nie próbuję nawet zrozumieć ani przeczytać poprawnie makaronizmów (wnioskuję z kontekstu), ale jej nie kwestionuję.
Są stare obrazy, są teksty je ożywiające.
Dzięki makaronizmom ożywiłaś dawny, snobistyczny świat.
Niewiele się zmienił pod względem mentalności, zmienił się sposób wyrazu.
I moda, oczywiście.

Warto by było, jako odnośnik, napisać coś o współcześnie stosowanych wtrętach obcojęzycznych.
W obecnych czasach nie świadczą one o wykształceniu, ale raczej o niedbałości (bo byle jaką angielszczyznę to każdy liznął).
Coś na kształt bełkotu polsko-rusko-angielskiego, połączone z kaleczeniem każdego z używanych języków.
A, jeszcze łacina podwórkowa, a wszystko w mocnym skrócie!

Cóż, buta i myślenie, że jest się bardzo trendy i bardzo nowoczesnym, z czego kpił sławny młodopolanin:

Idę młody, genialny, niosę BUT W BUTONIERCE,
Tym co za mną nie zdążą echopowiem: — Adieu! —



Więc, niczym echo, powiem:
Adieu!

ODPOWIEDZ

Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”